شهید هادی کلانتری

ساخت وبلاگ
یا نِسَاءَ النَّبِیِّ لَسْتُنَّ کَأَحَدٍ مِنَ النِّسَاءِ إِنِ اتَّقَیْتُنَّ فَلا تَخْضَعْنَ بِالْقَوْلِ فَیَطْمَعَ الَّذِی فِی قَلْبِهِ مَرَضٌ وَقُلْنَ قَوْلا مَعْرُوفًا ﴿٣٢﴾ وَقَرْنَ فِی بُیُوتِکُنَّ وَلا تَبَرَّجْنَ تَبَرُّجَ الْجَاهِلِیَّةِ الأولَى وَأَقِمْنَ الصَّلاةَ وآتِینَ الزَّکَاةَ وَأَطِعْنَ اللَّهَ وَرَسُولَهُ إِنَّمَا یُرِیدُ اللَّهُ لِیُذْهِبَ عَنْکُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَیْتِ وَیُطَهِّرَکُمْ تَطْهِیرًا ﴿٣٣﴾آیه تطهیر : منظور بخشی از آیه ۳۳ احزاب است (آیه در فرهنگ شیعه لزوماً کل آیه نیست) از آیه ۲۸ تا ۳۳ احزاب است .نظریه اول: نظر سید جعفر مرتضی العاملی در کتاب أهل البیت فی القرآن الکریم: وی می گوید : این آیه بالاصاله و بالذات، خطاب به پیامبر است و نه حتی زنان پیامبر. (این پاسخ به مهم­ترین شبهه درباره این آیه است) يَاأَيُّهَا النَّبِيُّ قُلْ لِأَزْوَاجِكَ...در این میان دو التفات پیش آمده است: يَانِسَاءَ النَّبِيِّ... [یا] أَهْلَ الْبَيْتِ...ابن هشام در کتاب مغنی اللبیب می گوید : اهل البیت، منادی است به حذف (یا)نظریه دوم: می گویند سیاق این آیه خطاب به زنان پیامبر است و اهل بیت هم زنان پیامبر ند و لاغیر.نظریه سوم: می گویند آیه خطاب به زنان پیامبر است ولی اهل بیت شامل زنان پیامبر و حضرت امیر و حضرت فاطمه و ذریه­ ایشان می­باشد. (دیدگاه اکثر اهل سنت) حب اهل بیت در میان اهل سنت جزء واجبات شرعی است.نظریه چهارم: (نظر شیعه) که می گوید منظور، اهل بیتِ اصطلاحی شیعه است و لاغیر. ولو این که آیه خطاب به زنان پیامبر باشد.توجیه اول در نظریه شیعه: تئوری استاد محمدتقی شریعتی (پدر دکتر علی شریعتی معاصر و مولف کتاب تفسیر نوین) در کتاب خلافت و ولایت از نظر قرآن و س شهید هادی کلانتری...
ما را در سایت شهید هادی کلانتری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 5shahidhadikalantarib بازدید : 73 تاريخ : شنبه 27 آبان 1402 ساعت: 18:55